Je droomklant aantrekken!

0 van 5 lessen afgerond (0%)

Jouw ideale klant voor jou laten kiezen

Je hebt geen toegang tot deze les

Registreer of log in om toegang te krijgen tot de inhoud van de cursus.

Je hebt nu meer inzicht in wie je droomklant is, wat jou uniek maakt, hoe je jouw droomklant kan vinden. Nu wil je er nog uitspringen ten opzichte van je concurrentie, want die zit uiteraard ook niet stil anders was het geen concurrentie.

Hier zijn enkele praktijkvoorbeelden van originele manieren om klanten aan te trekken:

Organiseer een unieke ervaring

Voorbeeld: Een online kledingwinkel organiseert een “Virtual Styling Party” waarbij klanten een virtuele tour door de winkel kunnen maken, persoonlijk stylingadvies krijgen van een professionele stylist en exclusieve kortingen ontvangen tijdens het evenement.

Start een referral-programma

Voorbeeld: Een wellnesscentrum lanceert een “Share the Wellness” programma, waarbij bestaande leden beloningen verdienen voor het doorverwijzen van vrienden. Voor elke nieuwe klant die zich aanmeldt op aanbeveling van een bestaande klant, krijgen ze een gratis yogales of een korting op een massage.

Doe iets opvallends op sociale media

Voorbeeld: Een bakkerij creëert een reeks grappige en viral-waardige video’s waarin ze uitdagingen aangaan, zoals het maken van een gigantische taart of het uitvoeren van acrobatische baktrucs. Deze video’s worden gedeeld op sociale media en trekken de aandacht van een breed publiek dat geïntrigeerd is door de creatieve bakkunsten.

Samenwerkingen met influencers

Voorbeeld: Een cosmeticabedrijf werkt samen met een populaire beauty-influencer om een nieuwe make-upcollectie te promoten. De influencer maakt tutorialvideo’s en deelt haar persoonlijke ervaringen met de producten op haar sociale mediakanalen. Dit genereert veel interesse bij haar volgers, die de producten willen uitproberen.

Geef iets waardevols weg

Voorbeeld: Een kapper organiseert een “Win jouw droommake-over” wedstrijd. Deelnemers worden uitgenodigd om foto’s van hun huidige kapsel in te sturen en hun wensen voor een make-over te beschrijven. De winnende inzending ontvangt een gratis make-over die je weer online kunt plaatsen als reclame content.

Host een webinar of online workshop

Voorbeeld: Een lifestylecoach organiseert een gratis online workshop genaamd “Bouw aan een gebalanceerd en gelukkig leven”. Tijdens de workshop deelt de lifestylecoach waardevolle inzichten en praktische strategieën om een evenwichtige levensstijl te creëren, stress te verminderen en persoonlijke vervulling te bereiken. Deelnemers krijgen de gelegenheid om vragen te stellen en kunnen na afloop een exclusieve aanbieding ontvangen voor individuele coachingssessies om hen verder te begeleiden bij het bereiken van hun levensdoelen. Dit biedt de deelnemers waardevolle inzichten en de mogelijkheid om persoonlijk advies en begeleiding te krijgen om een gebalanceerd en gelukkig leven te leiden.

Opdracht: Verzin nu zelf een opvallende, creatieve, leuke manier om de aandacht van jouw droomklant te trekken én vast te houden.