Je droomklant aantrekken!
“Everyone is not your customer”
Van een fijne klant krijg je energie en motivatie. Het is gemakkelijk om dat extra stapje te zetten! Dat maakt het ondernemen niet alleen een stuk leuker maar ook succesvoller!
Maar waar vind je die droomklant en hoe ga je die aan je bedrijf binden?
Dat leer je in deze online training!
Ideale klant?
Je kunt niet iedereen aardig vinden en niet iedereen vind jou aardig. Sommige klanten zullen je meer aanspreken dan anderen en dat is tweerichtingverkeer. Als je voor je ideale klant mag werken dan komt de beste versie van jou naar boven. Je krijgt energie, motivatie en je vind het helemaal niet erg om een beetje extra te doen.
Andersom, een klant die minder goed bij jou past kost energie, demotiveert en je moet jezelf bij elkaar rapen om alles te geven.
Je kunt je voorstellen dat dat laatste niet ideaal is voor jezelf maar ook niet voor de kwaliteit die je wilt leveren. Tijd om op zoek te gaan naar jouw persoonlijk ideale klant!
Dit ga je leren
Wie jouw zakelijke match is
Je leert jouw ideale klant kennen. Met welk ’type’ klant kom jij het beste tot je recht. Van wie wordt jij energiek en gemotiveerd.
Hoe je jouw droomklant bereikt
Weten wie je ideale klant is, is mooi maar nu moet je hem nog weten te vinden. Ook dat leer je in deze online training.
Hoe je jouw droomklant voor jou kan laten kiezen
Jouw ideale klant kan uit veel ondernemers kiezen, je leert daarom hoe je jouw match voor jou kan laten kiezen.
Ik begrijp je!
De reden waarom veel mensen de stap niet durven te zetten naar ondernemen is de angst voor een stukje onzekerheid.
“Vind en hou ik wel genoeg klanten om alle rekeningen te betalen?”
“Wat als mensen iets negatiefs over mij vertellen, wat doet dat met mijn reputatie?”
Ook ik had moeite met ‘nee’ zeggen tegen klanten waar ik niet gelukkig van werd. Liet over me heen lopen waar ik eigenlijk best wat meer respect verdiend had. Zo heb ik heel vaak teveel extra (en soms onbetaald) werk gedaan om vervolgens tegen de lamp te lopen.
Eeuwig zonde want te vaak met klanten werken waar je niet blij van wordt zorgt ervoor dat jouw passie uitdooft en daar ligt nou net jouw kracht.
Je hebt die sprong in het diepe juist genomen omdat je gelooft in je product of dienst en je gepassioneerd daar mensen gelukkig mee wilt maken.
Tijd dus om jouw ideale klant te gaan aantrekken!