Hoeveel vertrouwen heb jij in jouw product of dienst, checklist:
- Zou je het zelf aanschaffen als iemand anders het precies op dezelfde wijze zou aanbieden?
- Hoeveel geld zou je er dan aan uitgeven?
- Zou je het dan aanraden aan een goede vriend(in)?
- Als je alleen maar betaald zou krijgen op ”No cure, No pay’ basis, zou je je product of dienst dan nog steeds verkopen?
Als je ‘nee’ hebt geantwoord op één van bovenstaande vragen is het wellicht een goed moment om je af te vragen waarom dat niet is. Waarom geloof je niet in jouw product of dienst en wat zou je eraan kunnen veranderen waarom je wel volmondig ‘ja’ kunt antwoorden?
Is die ‘nee’ dan nog afkomstig uit een stukje gebrek aan zelfvertrouwen of ligt het echt aan het product/de dienst?
Heb je wel ‘ja’ geantwoord op alle vragen uit het lijstje? Super fijn, lekker bezig! Dan heb je dus geen bezwaren meer om er alles aan te doen dit ook op anderen uit te stralen, zodat die ook in jouw product of dienst gaan geloven!
“Je onderneming zal nooit groter worden dan het geloof dat je erin hebt.”
- Mensen voelen het wanneer je oprecht enthousiast bent over wat je aanbiedt. Jouw geloof en passie zijn besmettelijk. Hoe ga jij anderen overtuigen van de waarde van jouw product of dienst?
- Ondernemen kan soms een hobbelige weg zijn. Er zullen uitdagingen en tegenslagen zijn, dat is onvermijdelijk. Maar als je diepgeworteld geloof hebt in wat je doet, geeft dat je de kracht en motivatie om door te gaan, zelfs als het moeilijk wordt. Het geloof in je product of dienst fungeert als een drijvende kracht achter je doorzettingsvermogen.
- Wanneer je gelooft in je product of dienst, ben je meer geneigd om te zoeken naar manieren om het te verbeteren en te innoveren. Je wilt ervoor zorgen dat het de beste versie is die het kan zijn. Dit geloof kan je aansporen om nieuwe ideeën te verkennen, trends te volgen en te streven naar voortdurende groei en ontwikkeling.
- Vertrouwen is een cruciaal element in het zakendoen. Klanten en investeerders willen werken met mensen die betrouwbaar zijn en die zij kunnen vertrouwen. Als je sterk gelooft in je product of dienst, straal je vertrouwen uit en dit kan anderen overtuigen om met jou in zee te gaan. Het geloof in jezelf en je onderneming werkt als een magneet voor positieve zakelijke relaties.
Dus onthoud: geloven in wat je doet is geen kleinigheid. Het vormt het fundament van je onderneming en kan het verschil maken tussen succes en falen. Laat je passie schijnen, blijf trouw aan je visie en wees niet bang om te innoveren. Als jij erin gelooft, zullen anderen dat ook doen!